Oliver Zipsét, a BMW vezérigazgatóját kérdeztük, milyen jövő vár 2025-ben a BMW-re? A piros pontok egyike a cég életében az elektromos autók ágazata. Ezek értékesítése 32 százalékkal nőtt az első negyedévben 2025-ben az egy évvel korábbihoz képest. A cégvezető megismételte az európai autógyártók régi panaszát, hogy az EU túlzásba viszi a hagyományos meghajtású autók károsanyag-kibocsátási normáinak szigorítását.
Nem oldja meg az elektromos meghajtás a mobilitás gondjait?
Ugyanígy gondolkodik a körforgásos gazdaságról. Szerinte több szempontot figyelembe vevő megközelítésre van szükség. Ha mindent az elektromos mobilitásra teszünk fel, az zsákutcába vezeti a járműipart. Ezzel arra célzott, hogy Európában is óriásiak a különbségek az átállásban, nemhogy a világon.
Az ACEA adatai szerint Belgiumban a tisztán elektromos autók részesedése több mint 30 százalékos az új autók piacán, míg Olaszországban alig több mint 5 százalékos.
Az InsideEV szakírója azzal indokolja a BMW-vezér keserű megszólalását, hogy cége hármas szorításba került. Ez kezdődött az európai károsanyag-kibocsátási szigorításokkal, folytatódott azzal, hogy az öreg kontinens autógyártóinak eladásai az elmúlt két évben összeomlottak Kínában, majd erre tett rá még egy nagy lapáttal a 25 százalékos amerikai importvám.
Német munkahelyekkel kapcsolatban, keressetek bizalommal: Munka Németországban

